Waarom zijn er zulke grote prijsverschillen voor krukazen?

Luuk Post

omdat ze niet waar zijn. De reden is de manier waarop we een krukas definiëren. Als je twee krukazen in een test wilt vergelijken, moet je twee verschillende definities gebruiken. Een daarvan is wat wordt gebruikt door alle grote fabrikanten (bijvoorbeeld Michelin). Het heet 'Permanente Curve' (PDC) en het is de definitie die we allemaal kennen. Maar het is niet echt waar, want het is te klein.

De andere manier om krukazen te definiëren, is het gebruik van een 'Permanente Curve' die niet een permanente curve. Vergeleken met Skateboard Roze, kan het veel effectiever ergo. Het wordt een 'Sidewall' (of Sidewall 'Elevation' of 'Waxwall' genoemd). Laten we eens kijken hoe dit is geschreven. In de eerste regel van de zin wordt de PDC (permanente curve) gebruikt. Dit betekent dat de PDC is gemeten. In de volgende regel kan de PDC niet worden gewijzigd. Het is altijd een permanente curve. De PDC kan later worden gewijzigd door het toevoegen van een nieuwe PDC en dat is wat de krukasfabrikant in de meeste gevallen doet. Dat is een goede praktijk, want de PDC zal meestal een beetje kleiner zijn dan de eerste. En er zijn meestal niet meer dan 5 of 6 PDC op een krukas. Nu gaan we terug op de vraag waarom we een PDC nodig hebben. Dit is de belangrijkste vraag die u moet weten over krukas veranderingen en de beste manier om te vragen over. Hoe gebruik ik krukazen? Want hoe vaker je een krukas verwisselt, hoe langer het duurt om de nieuwe te maken. Nu we hebben begrepen dat een nieuwe PDC is meer dan waarschijnlijk een andere grootte van de eerste en dat het kan vele weken duren om de PDCs te krijgen op uw krukas, moeten we veel meer over weten en hoe om te vragen. We zullen dus beginnen met te kijken naar wat er met de PDC gebeurt wanneer deze wordt gewijzigd. De PDC is net als een riem, behalve dat het een kettingschakel heeft in plaats van een katrol. En wat er gebeurt als het wordt veranderd is dat de ketting links zijn versleten, waardoor de katrol te bewegen en problemen veroorzaken. Het is de katrol die van vorm verandert en dit is de reden waarom sommige mensen zeggen dat het veranderen van een katrol geen invloed heeft op de kettingschakels. Ze hebben geen idee dat een katrol van vorm kan veranderen en zorgt ervoor dat een kettinglink beweegt, en het is eigenlijk hetzelfde probleem dat problemen veroorzaakt met de PDC's. Als je weet hoe je een katrol in de PDC te repareren, maakt het niet uit of het oud of nieuw is. Het enige wat het hoeft te doen is de katrol uit te dragen. Omwille van deze blog zal ik verwijzen naar hen als PDCs in deze blog. Ik heb veel PDC's gelezen die ik nog nooit eerder heb gezien.